Berpijak Di Bumi Yang Nyata

Sabda Rasulullah s.a.w : “Barangsiapa yang mengada-adakan sesuatu urusan baru dalam agama kami sedang ia bukan dari kami maka sesungguhnya ianya ditolak.” (Hadith sahih disepakati Bukhari 156 Jilid 8 & Muslim no.4467) .



Alhamdulillah...

Tamat sudah praktikum fasa ketiga yang berlangsung selama 6 minggu di Sekolah Kebanggsaan Kampung Buloh, Setiu Terengganu. Pendek kata, secara keseluruhannya praktikum kali ini terasa lebih bermakna berbanding sebelum ini. Ini mungkin disebabkan saya tinggal bersama-sama murid di asrama.

Warga sekolah SKKB terutama guru-guru dan kakitangan sekolah sangat baik dengan kami sepanjang berada selama 6 minggu di sana. He..he…tambah-tambah lagi, mestilah kene baik dengan kerani kat pejabat tue. Barulah senang sikit nak photostat lembaran kerja untuk murid-murid. Nasib baik kerani kat sekolah nie “beres belaka” sampaikan kata “cikgu pi photostat je berapa-berapa yang nak”. Wah tersenyum lebarlah kami…he..he.

Warden asrama pula iaitu cikgu Fizi. Dia seorang baik dan peramah. Cikgu Fizi masih belum berkahwin, jadi memang satu kepalalah dengan kami. Sampaikan saya ajar dia main mafia wars kat tagged. Setiap petang kecuali jumaat dan sabtu kami, cikgu Fizi dan cikgu Napi “ikhlas royak”, melatih budak bola sepak bawah 11 tahun. Anjuran siapa lagi kalau tak guru besar kami cikgu Hashim@Mat jen..he..he. Beliau memang otai kat sekolah nie...orang lama katakan. Pertandingan bola sepak bawah 11 tahun akan diadakan selepas raya nanti. Saya berharap pasukan SKKB akan menjadi juara dalam pertandingan tersebut.

Akhir kata, ribuan ucapan terima kasih diucapkan kepada semua warga sekolah SKKB. Semoga kita dapat bertemu lagi. Insya`Allah…amin


Tuan puteri pergi ke Rasah

Pulang semula sebelah pagi

Kita bertemu akhirnya berpisah

Diizin Tuhan bersua lagi

3 comments:

duluuu duluuu nekpp tinggal di paka!

oh paka. Kawasan minyak Petronas kan? lama tinggal di sana?

takutnye nk g praktikum...huhu